2012. március 15., csütörtök

Espanola és a bikaviadal


"A bikaviadal iránt a spanyol mániám miatt kezdtem érdeklődni. Spanyolország más, mint a többi európai ország, egyedi kultúrával rendelkezik és szerintem a világ legérdekesebb országa. Elég csak a García Lorca, Salvador Dali, Luis Buñel hármasra gondolni, mindhárman megtestesítették a spanyol mentalitást és a spanyol gondolkodásmódot és bár különböző formában, de mindhárman átadták ezt az embereknek, ügyelve arra, hogy minden alkotásukban ott legyen a duende. Az a duende, amely igazán egyedivé teszi Spanyolországot és ami jelen van a bikaviadalokon is. Olyan 16 éves lehettem, amikor először láttam bikaviadalt. Előtte csak olvastam róla, de már nagyon szerettem volna látni is egyet. Aztán a TVE műsorában felfedeztem a közvetítést, amit nagy izgalommal vártam. Már nem tudom kik léptek fel aznap és nem is sokat értettem hozzá még akkor, de magával ragadott. Onnantól kezdve, ha közvetítés volt és időm engedte, mindig néztem."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése